coaching

تست شخصیت شناسی دیسک :: مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی
دکتر امیرحسین الداغی:
مطالعه، پژوهش و شرکت در دوره ها و کارگاه های تخصصی فراوان در راستای تحصیلات عالی طی سال های متمادی بستری را فراهم نمود تا بتوانم با تدریس و برگزاری کارگاه ها در حوزه مدیریت،رفتارشناسی و توسعه فردی به علاقه مندان در رشد و تعالی شخصی و اجتماعی یاری رسانم.

02126134155
09124249511
09359863007

test-disc

Behavioral-teacher

aldaghi-disc-tutor

تست دیسک

رفتار شناسی

آزمون شخصیت شناسی DISC

مدرس-رفتار-شناسی

تست دیسک، آزمون DISC و یا تست شخصیت شناسی دیسک در واقع یک آزمون روان شناسی است که آن را تست رفتار شناسی دیسک نیز می نامند. این تست معروف برای شناخت الگوی رفتاری انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد. حدود صد سال از زمانی که این مدل برای رفتار شناسی ارائه شد می گذرد و این موضوع قدمت این امر را اثبات می کند.

آزمون دیسک که امروز با آن مواجه هستیم و یکی از برترین آزمون های رفتار شناسی است. این آزمون اولین بار توسط ویلیام مولتون مارستون شکل گرفته است که در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت

تست دیسک به چه مورد تنظیم شده و چه کمکی می تواند به ما بکند؟

مزیت تست دیسک این مورد است که اطلاعات بسیار خوبی را از رفتار افراد در اختیار ما قرار می دهد، زیرا تست DISC صفت های رفتاری افراد را آنالیز نموده و آن ها را در نتیجه اعلام می دارد. اگر فردی از اطلاعات رفتاری خود درک درستی نداشته باشد، می تواند پس از دادن این تست آن ها را بشناسد، اگر هم فردی از اطلاعات رفتاری خود آگاه باشد می تواند با دادن این تست به بهبود رفتاری خود کمک بسزایی نماید. نتایج تست دیسک با اعلام 20 صفت اصلی رفتار انسان پایان می یابد که نتایج آن دقیق نیز هستند. علاوه بر این 20 صفت، نقاط قوت و ضعف فرد در رفتارهایش به همراه چالش های رفتاری فرد نیز در انتها به او اعلام می شود. اگر شما علاقمند هستید تا خود را بهتر بشناسید یا در اصطلاح به دنبال خودشناسی و خود آگاهی هستید، تست دیسک یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید امتحان کنید.

برای ساختن یک تیم مناسب کاری هم می توان از تست دیسک استفاده نمود و با استناد به نتایج آن، شخص صحیح را انتخاب نمودتست دیسک امروزه جایگاه خود را کسب و کار ها پیدا نموده و در حوزه های متعددی از جمله فروش و منابع انسانی از آن استفاده می گردد. یادگیری و استفاده از مدل دیسک بسیار آسان است، از این رو در بسیاری از شرکت ها این مدل آموزش داده می شود تا با استفاده از آن روابط کارکنان با یکدیگر بهبود یافته و روابط با مشتریان به یک سطح بالاتر ارتقا یابد. اگر بخواهیم یک جمله درباره این تست بگوییم، تست دیسک ابزاری سریع و دقیق برای شناخت شخصیت افراد است(آزمون شخصیت شناسی DISC)

دکتر امیرحسین الداغی

تست دیسک یک تست شخصیت شناسی است یا رفتار شناسی؟

تست دیسک یک تست روانشناسی یا آزمون روانشناسی است که رفتار افراد را مورد بررسی قرار می دهد. برای درک این موضوع باید بدانیم که شخصیت لایه ی درونی تر از رفتار انسان هاست. شما به آسانی می توانید رفتار افراد را در دید اول مشاهده کنید اما شخصیت موضوعی درونی تر است و به این آسانی ها نمی توان شخصیت افراد را شناختتست دیسک به علت سنجش رفتار کاری افراد بسیار مورد توجه سازمان ها و شرکت ها قرار گرفته است. بعلاوه ویژگی های رفتار شناسی به روش Disc این موضوع است که افراد مختلف می توانند با تمرین و مطالعه، رفتار طرف مقابل را بشناسند و از این ابزار در مبحث فروش، مذاکره و مصاحبه های شغلی استفاده کنند.

مدرس رفتار شناسی

نتیجه تست دیسک چه ویژگی هایی دارد؟

اشخاص مختلف پس از شرکت در آزمون دیسک، با تیپ رفتاری خود آشنا می شوند. فاکتور هایی که دیسک برای رفتار شناسی دارد ثابت هستند و فرد پس از شرکت در آزمون دیسک آن ها را دریافت می کندتست دیسک دارای پروفایل های 15 گانه است که به صورت استاندارد تعریف شده اند. تست دیسک یک خصوصیت مهم دیگر هم دارد و آن هم این موضوع است که برای هر شخص بخصوص 20 صفت رفتاری ارائه می دهد.

خصوصیت دیگر تست رفتار شناسی دیسک، گزارش خصوصیت رفتاری فرد در 3 موقعیت خاص است. این خصوصیات در خروجی تست دیسک به صورت 3 نمودار گزارش می شود که شامل رفتار شخصی، رفتار عمومی و رفتار کاری فرد می باشد.

نحوه پاسخ دادن به تست دیسک چگونه است؟

تست دیسک در آزمون های روانشناسی به صورت یک پرسشنامه است و جز تست های روانشناسی خاص به شمار می رود. پرسش نامه DISC به صورتی طراحی و تنظیم شده است که شخص برای پاسخ دادن به سوالات می بایست همه گزینه ها را به دقت مرور کند. ممکن است چند گزینه در مورد او درست باشد، بنابراین او باید گزینه ای را انتخاب کند که بیشتر از سایر گزینه ها در مورد او صدق می کند.

در تست رفتار شناسی DISC، تیپ های رفتاری وجود دارند که به تیپ های رفتاری دیسک معروف هستند. البته به این تیپ ها، فاکتور های رفتاری دیسک یا پروفایل های رفتاری دیسک نیز گفته می شود(آزمون شخصیت شناسی DISC)

 

 

 

مدرس ارتباطات

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد