coaching

کاربرد رفتارشناسی :: مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی
دکتر امیرحسین الداغی:
مطالعه، پژوهش و شرکت در دوره ها و کارگاه های تخصصی فراوان در راستای تحصیلات عالی طی سال های متمادی بستری را فراهم نمود تا بتوانم با تدریس و برگزاری کارگاه ها در حوزه مدیریت،رفتارشناسی و توسعه فردی به علاقه مندان در رشد و تعالی شخصی و اجتماعی یاری رسانم.

02126134155
09124249511
09359863007

test-disc

Behavioral-teacher

aldaghi-disc-tutor

تست دیسک

رفتار شناسی

 

 

مدرس شخصیت شناسی

 

کاربرد این ابزار در زمینه های ذیل توصیه می شود:

 

  • توسعه حرفه ای
  • توسعه رهبری
  • استخدام
  • تعیین معیار شغل
  • راهنمایی شغلی
  • مدیریت تعارض
  • طراحی و تشکیل تیم
  • خرید و فروش
  • خدمات به مشتریان
  • افزایش عملکرد تیم
  • مدیریت تعارض

از این ابزار برای توسعه سازمانی، افزایش بهره وری کارکنان، آموزش کارکنان، آموزش مهارت های کلیدی مدیریت و رهبری سازمانی، آموزش مربی گری، طراحی و ایجاد تیم های کاری موفق، بهبود کیفیت محیط کار، کاهش استرس در محیط کار، ارتباطات اثربخش سازمانی، مدیریت تعارضات در محیط کار و بسیاری از مقاصد فردی و سازمانی دیگر استفاده می نمایند.

ابزار DISC برای کمک به مردم جهت درک بهتر خود و دیگران و بر مبنای خود ارزیابی طراحی شده است . این مدل برای رفتار فردی مفید است و به شما کمک می کند تا به کشف نقاط ضعف ( قابل بهبود ) و قوت خود در کمترین زمان پی ببرید و در راستای بهبود آن برنامه ریزی کنید. ابزار های بسیار زیادی در دنیا در خصوص شخصیت وجود دارد ، اما مدل DISC  با هدف تشخیص الگوی رفتاری فرد ، یکی از قدیمی ترین، بهترین، شناخته شده ترین و محبوب ترین در دنیا می باشد.

دپارتمان های روانشناسی و علوم رفتاری بسیاری از دانشگاه ها، تحقیقاتی در مورد اعتبار «مدل چهار تیپی رفتار انسان» انجام داده اند. در سال 1921، کارل یونگ ( Carl Jung ) در آلمان تیپ های رفتاری را منتشر کرد و چهار تیپ را شناسایی و توصیف کرد. ویلیام مولتون مارستون ( William Moulton Marston ) مدرک دکترای خود را در سال 1921 از هاروارد دریافت کرد و استاد هر دو دانشگاه های هاروارد و کلمبیا ( Harvard and Columbia ) بود. در سال 1928، او کتاب «احساسات افراد عادی» (The Emotions of Normal People ) را منتشر کرد و تئوری DISC خود را توسعه داد. در دهه 1950، والتر کلارک (Walter Clark) بر اساس کار مارستون «تحلیل بردار فعالیت» ( Activity Vector Analysis) که یک ابزار ارزشیابی می باشد را توسعه داد. امروزه بیش از 50 شرکت از تئوری DISC مارستون به عنوان مبنایی برای بررسی الگوهای رفتاری استفاده می کنند. کارشناسان در روان سنجی، اعتبار این ابزار را بررسی کرده اند و آن را با: مقیاس هوش بزرگسالان وکسلر (Wechsler Adult Intelligence Scale)، شاخص تیپ مایرز بریجز (Myers Briggs Type Indicator)، پرسشنامه 16 عاملی شخصیت کتل (Cattell 16 Personality Factor Questionnaire)، پرسشنامه شخصیت چند وجهی مینه سوتا (Minnesota Multiphasic Personality Inventory) (MMPI)، آزمون علاقه استرانگ(Strong Interest Inventory) و پروفایل شخصی پرفورماکس (Performax Personal Profile)؛ مقایسه می کنند. ابزار دیسک مارستون برای بیش از 40 میلیون نفر در سرتاسر جهان اجرا شده است و نتایج آن مورد تایید و استفاده مراکز آموزشی و شرکت ها و کسب و کارها بوده است.

بیش از 81% استفاده کنندگان ابزار دیسک آن را به عنوان یک گزارش بسیار دقیق از الگوی رفتار عادی شان ارزیابی کرده اند.

ارزیابی ابزار با توجه به تیپ شخصیتی افراد، به شرح ذیل بوده است:

افرادی که سبک D هستند، دقت ابزار را 91% اعلام کرده اند. افراد تیپ I، 94% ؛ افراد تیپ S دقت 85% را اعلام کرده اند در حالی که تیپ های C عدد 82% را اعلام نموده اند.

این یعنی دقت 49/88% با انحراف معیار 43/6%، به عبارت دیگر، گزارش تهیه شده توسط این فرآیند، در اکثر موقعیت ها توسط اکثر شرکت کنندگان بسیار دقیق ارزیابی شده است.

سایت های زیر در خصوص اعتبار و روایی ابزار دیسک مقالات و مستنداتی ارائه نموده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد