coaching

Marketing Mix :: مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی

مدرس رفتار شناسی و شخصیت شناسی حل تعارضات سازمانی و خانواده

مرکز مشاوره و آموزش رفتارشناسی
دکتر امیرحسین الداغی:
مطالعه، پژوهش و شرکت در دوره ها و کارگاه های تخصصی فراوان در راستای تحصیلات عالی طی سال های متمادی بستری را فراهم نمود تا بتوانم با تدریس و برگزاری کارگاه ها در حوزه مدیریت،رفتارشناسی و توسعه فردی به علاقه مندان در رشد و تعالی شخصی و اجتماعی یاری رسانم.

02126134155
09124249511
09359863007

test-disc

Behavioral-teacher

aldaghi-disc-tutor

تست دیسک

رفتار شناسی

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) چیست؟

داستان آمیخته بازاریابی و اجزای آن از ابتدا تا به امروز

مدرس دیسک استاد دیسک

در سال 1960 یک پروفسور بازاریابی به ‌نام ادموند مک کارتی (Edmund Jerome McCarthy) مفهوم «آمیخته بازاریابی» را مطرح کرد، و ساختاری را برای آن در نظر گرفت که به نظرش دربرگیرندۀ تمام بخش‌های بازاریابی یک کسب و کار بود: محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان توزیع (Place) و ترویج (Promotion). با توجه به شروع تمام این کلمات با حرف P، این ساختار 4P نامیده می‌شود.

بیست سال بعد از آقای مک کارتی، تعدادی از نظریه‌پردازان بازاریابی به این نتیجه رسیدند که مدل چهار پی خیلی هم کامل نیست و پاسخ نیازهای برخی کسب‌وکارها (به خصوص شرکت‌های خدمات‌محور) را نمی‌دهد. بنابراین سه بخش دیگر هم به مدل 4p اضافه کردند: نیروی انسانی (People)، شواهد عینی (Physical Evidence) و فرایند (Process). با اضافه شدن این بخش‌ها، نواقص مدل قبلی تا حدی برطرف شد و (به لطف تعهد این بازاریاب‌های عزیز به حرف P) ساختار 4p به 7p تغییر شکل داد.

البته این پایان ماجرا نبود. زمان زیادی نگذشت که مدل‌های دیگری از آمیخته بازاریابی با 8P، 11P، 13P و 15P هم مطرح شدند. اصلاً اینطور که پیش می‌رود، هیچ بعید نیست تا چند سال دیگر به مدل 100p هم برسیم! فقط به شرط آنکه محدودیت کلماتی که با p شروع می‌شوند، اجازه دهد.

با این وجود، آقای فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) که خیلی‌ها او را به‌عنوان پدر علم بازاریابی می‌شناسند، عقیده دارد که با وجود گسترش تکنولوژی و ورود شبکه‌های اجتماعی به بطن زندگی مردم، هنوز هم 4P آمیخته بازاریابی پادشاه است!

مدرس دیسک استاد دیسک

دکتر امیرحسین الداغی مدرس دیسکdisc و مشاور و مدرس بازاریابی

مزایای شناخت و استفاده از آمیخته بازاریابی چه هستند؟

با شناخت درست آمیخته بازاریابی:

  • شما نگاهی جامع‌ و یکپارچه به بازاریابی شرکت خود خواهید داشت.
  • بخش‌های مختلف بازاریابی شما هماهنگی بیشتری پیدا می‌کنند.
  • مطمئن خواهید بود که تمام جوانب بازاریابی کار خود را در نظر گرفته‌اید.
  • امکان طراحی یک استراتژی بازاریابی کامل را پیدا خواهید کرد.
  • می‌توانید بخش‌های مختلف استراتژی بازاریابی خود را به خوبی کنترل کنید.

 

 

دکتر امیرحسین الداغی

مدرس دیسک استاد دیسک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد